Doorgaan naar hoofdcontent

Rosé

Een Rosé is eigenlijk niets voor mij. Ik heb er al zo velen geproefd en tot op heden kan het me allemaal niet bekoren. Ik ben ook eigenlijk geen 'wit' man. Geef mij maar een gekoelde rode wijn. Lekker een lichte rode uit de ijskast en naar gelang de diepte van de wijn minder koel, dus lichter is kouder. Maar nu heb ik, van de campingbaas een Domaine Camaissette, Coteaux D'Aix-en-Provence 2008. Gekregen. Ben je nu om? Zal je me misschien vragen. Nou, ik weet het nog niet, pas drie slokjes genomen. Maar niet verkeerd en het is vakantie en op het vakantieadres smaakt alles lekker.. Lekker buiten om half tien 's avonds en in vakantie stemming... Enfin (om maar even in het Franse jargon te blijven), neen, ik ben niet om. Het is gewoon slobberen met de kraan open. Weinig neus en smaak en dan nog die tannine die ik mis. Neen, geef mij me nog maar een lekkere gekoelde rode met die heerlijke tannine.

Reacties