Doorgaan naar hoofdcontent

Drankprobleem Gooische Vrouwen


Wat een onzin; er zou teveel gedronken worden in Gooische Vrouwen. Nou is dat misschien wel zo, maar om dat nu te concluderen na het 5e seizoen en de 2e keer herhalen. Ik snap dat onderzoeken lang moeten duren, maar zó lang?
Het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) schreef RTL Entertainment vandaag een brief waarin sterk word aangedrongen om hiermee op te houden. De organisatie wil dat de hoofdpersonages in de Gooische Vrouwen-film die nu gemaakt wordt, aanzienlijk minder drinken dan zij in de serie deden.
„De vrouwen in Gooische Vrouwen laten het publiek zeer expliciet zien hoe het niet moet”, vindt directeur Wim van Dalen. Hij zegt onder meer klachten te hebben ontvangen over het drinken van zwangere vrouwen en kinderen in de serie. Waar moet dit heen in dit land. Bij de serie Gooische meisjes konden die er ook wel wat van. Ik dacht dat ik in de hogeren regionen zat met het drinken van wijn, maar zoals altijd en zeker in dit geval zijn er ook weer anderen die mijn meerdere zijn.
Maar vanavond ga ik alles inhalen en lekker kijken naar een DVD van de Gooise vrouwen. Heerlijk.

Reacties