Doorgaan naar hoofdcontent

Wijnboer Ilja Gort gescheiden

Wijnboer Ilja en Turf Gort zijn uit elkaar. De wijnmaker met de zeer lange snor leeft momenteel alleen in hun huis in Amersfoort. „De verhalen dat ik een verhouding zou hebben met een andere vrouw zijn onzin. Ik heb wel een paar vriendinnen.” Turf zegt voorzichtig: „Ik wil niet dat dit een Rob de Nijs en Belinda Meuldijk-achtige affaire wordt. Maar het klopt. Ilja en ik wonen sinds een week niet meer bij elkaar. Onze zoon Klaas en ik zijn vertrokken naar Lage Vuursche. Ons huwelijk is stuk en dat is heel erg vervelend.” Het geheel heeft geen gevolgen voor het Chateau La Tulipe de La Garde. Ilja: „Het is de bedoeling dat Klaas het chateau uiteindelijk overneemt. Wij zijn nu samen op wintersport, maar hij doorloopt een managementopleiding in Londen.” Volgens Ilja is de reden van de scheiding dat Turf het geheel wil afbouwen: „Zij wil in de bossen lopen met de honden. Daar ben ik te energiek voor. Ik schrijf wijnboeken en doe van alles.” Turf is verbaasd over die opmerking: „Ik wil niet uit de school klappen, maar er is wel al een tijdje een andere vrouw. Ik ben opgestapt omdat het daarom niet leuk meer was.” Ilja is eigenaar van het Chateau de la Garde in Bordeaux en maakt Tulipe wijnen die worden verkocht door Albert Heijn. Over zijn ervaringen schreef hij verschillende boeken zoals “Leven als Gort in Frankrijk”, “Het Wijnsurvivalboek” en ''Het Merlot mysterie''.

Wil je nog meer weten over Ilja Gort en aanverwante leuke wijn artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dus KLIK HIER

Reacties

  1. en wie is die nieuwe vrouw? De vrouw die al jaren lang de vormgeving van Ilja's boeken doet. Caroline d Hollosey. Dus dat is al een jaar of tien feest daar op chateau de la garde. Balen voor Turf. Zou caroline ook het fameuze la tulipe etiket hebben gemaakt? Is in haar stijl en dat kleine Klaas dat zou hebben geschlderd geloofde toch al geen mens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is dat zo.. ik hoor dat dat ook al weer over is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hij op een ander wijf duikt is tot daar aan toe maar laat hij het dan (financieel) netjes regelen met Turf. Valt me erg tegen van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. valt me helemaal niet tegen van ilja .. ik heb hem nooit vertrouwd .. geheel volgens de lijn van zijn leven ...ik wens hem wel goeds hoor in zijn leven ..maarzijn wijn zal ik nooit drinken zijn programmas niet kijken ..wat een abjecte man .. ik ben toch niet de enige die de kriebels krijgt van hem ??? zo ongemakkelijk ..zo gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://edwinjanssen.photoshelter.com/image/I0000KyyrcQS92Fk

      Verwijderen
    2. De moeder van Klaas Gort, Mirjam (Turf) Groen.

      Verwijderen
    3. http://connyvandenbor.nl/wp-content/uploads/2013/03/Turf-Groen.pdf

      Verwijderen
  5. Gortje kan toch metselen... éhh... met jam geloof ik.
    Zoete boel daar op Chateau Slurp...
    En Ilja...doet aan bergbeklimmen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten