Doorgaan naar hoofdcontent

Beter rood dan wit!



's Werelds beste singer/songwriter Tori Amos, de vrouw met het rode haar, is gek op wijn. Speciaal rode Bordeaux en de betere Italiaanse wijnen. Ze beschrijft het ook heel goed in het liedje 'Not dying today' van de cd Abnormaly Attracted to Sin (wat overigens een zeer mooie cd is met zeventien prachtige liedjes). Tori is, wat ik hiervoor zei, gek op rode wijn, maar ze moeten wel van de Grand Cru de Bordeaux of uit het Italiaanse Toscaanse zijn. Maar de betere Californische gaan er ook wel in, met andere woorden, de dure klasse. Wel is ze begonnen met de witte variant, de Chardonnay, en dan bedoel ik niet de dure uit de Bourgogne, maar je moet ergens beginnen. Mijn eerste wijn was een rode variant uit de Bordeaux, een uit de onderste regionen en nog van een slecht jaar, maar ja...

Ze is niet zo dol op de slechte jaargangen maar meer van de betere (net als ik overigens). Als ze op tournee gaat gaan er meerdere wijnen mee in de bus waar een complete wijnkast met inhoud in staat en de bandleden drinken graag mee na een avondje spelen. 'Het is niet goed als iemand niet in de buurt is bij een goede Toscaanse wijn' heeft ze eens gezegd.
Voor de concerten lust ze er ook wel pap van en gaan er meerdere glaasjes doorheen. Maar erna begint het feest pas. Ze houd niet van juwelen of mooie auto's en geeft ze het geld het liefst uit aan deze rode rakkers.

Nu heb ik nog een reden om van deze rode artieste te houden.

Reacties