Doorgaan naar hoofdcontent

Kenner bij C1000


Veel Nederlanders genieten regelmatig van een lekker glas wijn. En toch vindt maar 30% van de mannen en 17% van de vrouwen zichzelf een kenner. Wat daar dan precies onder wordt verstaan wordt in onderzoeken nooit gepubliceert. Er zijn ‘kenners’ die nooit verder komen dan de supermarkt. En er zijn wat gevorderde proevers, die op grond van de in cursussen vergaarde kennis denken dat ze ‘kenner’ zijn. Voor de gemiddelde proever kan het vaak moeilijk zijn de gewenste wijn in de supermarkt te vinden. Daarom maakt C1000 het kiezen voor klanten makkelijker. Het wijnschap is daar voortaan op smaak ingedeeld. Traditioneel gebeurt dat in die branche eerst op kleur en dan op land. Maar dat blijkt niet handig bij het maken van een gerichte keuze. Klanten hebben de keus uit zes categorieën. In rood is dat rond & soepel en vol & krachtig. In wit en rosé hebben klanten keus uit droog & fris of fruitig & zoet.

Reacties