Doorgaan naar hoofdcontent

Geproefd! Montalto "Nero d'Avola" 2009

Zit ik net mijn mail door te nemen, zie ik dat ik een mail binnen heb gekregen van één van de Wijngekken. Hij wijst mij erop dat de Plus supermarkt een wijn in de aanbieding doet met de fantastische aanbieding van: "twee halen, één betalen!".

Laat ik nu deze wijn een maand of twee geleden geproefd hebben!!!!

Het betreft hier een Siciliaanse wijn genaamd Montalto "Nero d'Avola" 2009. Normaal kost deze wijn € 4,99, maar voor dit geld "krijg" je er nu twee voor! Maar dan moet het nog wel wat zijn, hoor ik u zeggen. Daar heeft u helemaal gelijk in. Twee keer niets is ook niets....

Hieronder geef ik mijn conclusie weer en u mag zelf bepalen of dit een interessante aanbieding is of niet.

Een felrode kleur over de tong. Jong. In de rand wat lichter.
Diepte is diepdonker. 2,7
De neus heeft frambozen zoetigheid. Wat rozijnen.
Redelijk bouquet. 3,2
Op de tong vol frambozenfruit. Iets prikkelend, wat oud leer.
Rozijnen. Mist echt bijtvlees, maar toch flink vol, maar niet 5,8
intens. Wat ijzerig en wat kort in de afdronk.
Een wijn waar je wel van moet houden. Dit heeft te maken met
de druivensoort, waardoor de wijn een volle frambozenwijn
wordt. Verrassend vol op de midpalate, maar in de afdronk laat 2,1
zij het afweten. Op zich een goede wijn voor z’n prijs.

Opdronk : Nu – 2017
Totaal : 13,8 punten **


Proef smakelijkkk...

Reacties

  1. ik heb deze wijn geregeld in de aanbieding gekocht. Lekker wijntje ! Nu heb ik deze week een andere doos opengemaakt en deze wijn heeft heeeeel veeeel troep op de bodem. dit is niet een normaal bezinksel wat wel vaak voorkomt in wijnen , maar echt veel troep. Dit heb ik nog niet vaker gezien. Zijn hierover meer klachten?
    graag verneem ik het.

    Groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook ik vind het een lekkere wijn en kocht het bij de plus.Nu is de plus weg bij ons,weten jullie in welke supermarkt deze wijn verder te koop is.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten