Doorgaan naar hoofdcontent

GEPROEFD!



CHILEENS DRIELUIK

Ik heb mij afgelopen weekend eens gestort op een drietal wijnen uit Chili. De geproefde wijnen komen uit het assortiment van AH. De wijnen waren in de aanbieding, ik vermeld de normale prijzen.




De eerste wijn betreft de Casillero del Diablo 2009, gemaakt van de merlot-druif (€ 5,99). In de wijnalmanak 2011 heeft deze wijn een 9+ gekregen. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is of dat ik een slechte fles had maar ik vond de wijn tegenvallen. Slap, weinig fruit en aan de dunne kant.

Wijn nummer twee is de Adobe 2009 van Emiliana Vineyards, gemaakt van de cabernet-sauvignon (€ 4,99). Een aantrekkelijke wijn, goede body, typisch cabernet-fruit, sappig en vlezig. Gewoon een lekker glas.

Last but not least is een wijn van Concha Y Toro genaamd "Trio" 2009. Deze wijn is, hoe kan het ook anders, een blend van drie druivensoorten, cabernet-sauvignon, merlot en syrah en heeft een prijskaartje van € 6,99.
De wijn heeft een mooi breed smaakpalet, wat gelikt maar uitermate lekker. Zacht met een zoetje en een goede volle body met veel donker fruit.
Dit is wel de beste van de drie (en ook de duurste). Als je gaat kijken naar de beste prijs/kwaliteit verhouding is de "Adobe"absoluut de beste keus.

Slurp lekkerrr!!

Reacties