Doorgaan naar hoofdcontent

De Nederlandse wijnboer klust bij

De Nederlandse wijnboer heeft veelal een gemengd bedrijf dat naast wijnbouw ook aan toerisme een belangrijke inkomstenbron heeft. Tevens wordt er nog veel aan akkerbouw of veeteelt gedaan.

Ondanks het belang van toerisme voor de Nederlandse wijnboer is de promotie vrij basaal. Folders en flyers zijn het belangrijkste middel, de website is een veredelde folder en het gebruik van online promotiemiddelen zoals Google adwords, facebook en twitter staan in de kinderschoenen. Wellicht moet de wijnboer het dan toch voornamelijk van zijn eigen wijn hebben. Deze beoordeelt hij als kwalitatief goed. Een aantal vindt zijn wijnen zelfs van Grand Cru kwaliteit. Ondanks de kwaliteit valt er nog veel over wijnbouw te leren. Dit doet de Nederlandse wijnboer vooral door kennis te delen en samen te werken.

Dit blijkt uit een onderzoek dat BestWineRoutes onlangs heeft gehouden onder Nederlandse wijnboeren. Van de 120 Nederlandse wijnboeren hebben er 56 meegedaan, hetgeen erg hoog te noemen is. Het gehele onderzoek is te verkrijgen door je op te geven voor de Nieuwsbrief van BestWineRoutes.com

Bron: BestWineRoutes.com

Reacties