Doorgaan naar hoofdcontent

Geproefd! Chateau de la Garde 2005


Zoals jullie wellicht weten vallen de wijnen van Ilja Gort (één van onze eerste facebookvrienden! en in zijn vrije tijd een wijnboer in Bordeaux) onder onze favorieten. Wij hebben er een aardige verzameling aan overgehouden en wordt nog steeds uitgebreid. Laatst stond ik in mijn kelder en vroeg mij af: "Wat zal ik nú weer eens ontkrurken?". De keuze was gevallen op een Chateau de la Garde 2005. Deze wijn is destijds gekocht voor een prijs van € 12,95. Hier nog een leuk filmpje over Chateau de la Garde.

"Kan Ilja dan leuke wijnen maken?", hoor ik u vragen... Jazeker! Hieronder de proefnotitie.

Chateau de la Garde 2005

De kleur is vol donkerrood over de gehele tong. Ook in
de rand vol. De diepte is zeer diepdonker. Topkleur. (3,0)
De neus is smakelijk zwarte bessen met donker fruit.
Iets likeurachtig, houttonen (wat ruw), wat peperig. 4,3
Lekker. Goed bouquet. (4,3)
Op de tong iets droog, krachtig smakelijk zwarte bessen-
fruit. Houttonen; nog flink in z’n tannines. Wat groente.
Zit diepte en finesses in die echter nog in de knop zitten.
Brede nog wat ruwe afdronk. (7,1)
Een mooie wijn, maar nu nog niet. Nog goed in z’n tan-
nines, maar is veelbelovend. Een nog wat ruwe diamant. (2,4)

Opdronk : 2013 -2020
Totaal : 16,8 punten {89+/91PP} ***(½*)

Proef smakelijkkk...

Chris

Reacties