Doorgaan naar hoofdcontent

Duitse spoorwegen schenken Duitse wijnen

Duitse wijn wint in Duitsland en in andere landen steeds meer aan populariteit en erkenning. In verband hiermee serveert de Deutsche Bahn (DB) vanaf 1 juli in de rijdende restaurants alleen nog Duitse wijnen. De wijnkaart werd samengesteld met behulp van het Deutsches Weininstitut.

Op de nieuwe wijnkaart staan 3 witte, 3 rode en 2 mousserende wijnen. Deze selectie moet de gasten zo goed als mogelijk bedienen.

Er zijn wijnen van 3 wijnproducenten uit de Rheingau: Barth (riesling), August Kesseler (spätburgunder) en Fritz Allendorf (riesling sekt). Wijngoed Brogsitter (Rheinhessen) levert een grauburgunder, terwijl de liefhebbers van biologische wijn kunnen genieten van de dornfelder van Bioweingut Lorenz.
De jonge wijnboer Matthias Keth uit Rheinhessen heeft voor de spoorwegen een weissburgunder gebotteld. De wijncoöperatie Vier Jahreszeiten uit de Pfalz komt met een portugieser en de Rotkäppchen-Sekt van de producent Rotkäppchen-Mumm sluit deze wijnlijst af.

De wijnomzet in de intercity-treinen van de DB is in de afgelopen jaren voortdurend gestegen. Circa 600.000 flessen rode en witte wijn en 150.000 flesjes sekt van 0,25 l werden vorig jaar in de ICE en IC treinen geserveerd.

De nieuwe wijnkaart ziet er nu als volgt uit:
Witte wijn
• 2010 Weissburgunder trocken, Weingut Matthias Keth, Offstein, Rheinhessen
• 2010 Grauburgunder trocken, Weinhaus Brogsitter, Grafschaft, Rheinhessen
• 2010 Riesling Classic, Wein- und Sektgut Barth, Hattenheim, Rheingau

Rode wijn
• 2010 Dürkheimer Feuerberg, Portugieser trocken, Vier Jahreszeiten Winzer eG, Bad Dürkheim, Pfalz
• 2008 Spätburgunder trocken, Pinot N, Weinhaus August Kesseler, Assmannshausen, Rheingau

Biologische rode wijn
• 2009 Dornfelder trocken, Urschrei, Bioweingut Lorenz, Friesenheim, Rheinhessen

Sekt
• Rotkäppchen Tradition trocken, Rotkäppchen-Mumm Sektkeltereien, Freyburg/Unstrut
• 2009 Mönch, Rheingauer Riesling Sekt brut, Weingut Fritz Allendorf, Oestrich-Winkel

Martin

Reacties

  1. Hallo

    Excuseer mij voor deze vorm van contact met u, maar de tijd laat mij niet de keuze. Ik weet dat deze boodschap als een verrassing zal komen, aangezien ik het niet weet, maar de genade van God heeft me naar jou geleid en ik zou graag willen dat je mijn boodschap aandachtig leest.
    Kortom, mijn naam is Barbara Samperi Italian en ik woon in Frankrijk. Ik lijd aan een ernstige ziekte die mij ter dood veroordeelt is keelkanker, ik heb een bedrag van 85.000 euro waarvan ik graag een donatie wil doen aan een betrouwbaar en eerlijk persoon, zodat er goed gebruik van haar wordt gemaakt.
    Ik ben de eigenaar van een bedrijf in de verkoop van gebruikte auto's en ik heb mijn man verloren, hij is 3 jaar geleden vertrokken, ik was erg getroffen en kon tot op de dag van vandaag niet hertrouwen, ik had geen kinderen gekregen.
    Ik zou dit bedrag van uw donatie graag voor mijn dood willen doen, aangezien mijn dagen geteld zijn vanwege deze ziekte waar ik geen remedie voor had. Ik wens u niet het volgende om erachter te komen of u van deze gift wilt profiteren.
    Reageer alstublieft rechtstreeks in mijn privé-e-mail:

    kristina58helena@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten