Doorgaan naar hoofdcontent

Deenproeverij #28 Santa Marta Chardonnay 2010


Zondag 28 augustus 2011 is voor mij een hele speciale dag. Op deze dag, maar dan 50 jaar geleden, heb ik voor het eerst het licht gezien. Ik ben dus vandaag 50 jaar geworden en dat mag gevierd worden! Alle wijngekken komen vanmiddag feestelijk op mijn gezondheid proosten en dat doet mij deugd. Dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn plichten moet verzaken! Zondag is nu eenmaal dé dag dat er een wijn beoordeeld wordt uit de grote Deenproeverij en dus ook op zo’n speciale dag!

Vandaag gaan we naar Argentinië en om precies te zijn naar de Mendozavallei. Aldaar heeft Finca Flichmann S.A. een wijntje gemaakt van de Chardonnaydruif. De wijn heeft een alcoholpercentage van 13% en kost € 4,99. Hieronder de proefnotitie:

Santa Marta Chardonnay 2010

De kleur is lichtgeel tot geel. Lichtgoud. Fonkelend. (2,0)
De neus heeft wat appel/perzik chardonnay. Weinig bouquet. (2,4)
Op de tong chardonnayfruit. Op de mid-palate iets bitter
(licht en ik vind het wel aangenaam); redelijk vol. Dat bitter
trekt door in de afdronk. Wat simpel en ééndimensionaal. (4,5)
Een redelijke wijn, die laat zien wat het is: een chardonnay-
wijn voor een goedkope prijs. Niet zo interessant; één van
velen. (1,6)

Opdronk : Nu – 2011
Totaal : 10,5 punten {82PP} ½*

Proef smakelijkkk...
Chris


Reacties