Doorgaan naar hoofdcontent

Hard-rock wijn!


Wijn en hardrock muziek worden niet (zo snel) met elkaar geassocieerd. Bij dergelijke muziek zullen de meeste van ons aan veel bierdrinkende mensen denken die vele liters van dit vocht verorberen. Gaat dit beeld veranderen?

Onlangs werd bekend dat de Australische hardrockgroep AC/DC een range eigen wijnen op de markt heeft gebracht. De muzikanten zijn blijkbaar niet vies van wat extra inkomsten.
De Australische rockers zijn een partnerschap aangegaan met Warburn Estate, gevestigd in New South Wales.

De wijnen zijn vernoemd naar bekende hits van de band: "Back in Black" Shiraz, "Highway to Hell" Cabernet Sauvignon en "You Shook Me All Night Long" Moscato. De druiven voor deze wijn komen uit Barossa en Coonawarra. Of de wijnen ook hier te verkrijgen zijn, is nog onbekend.

Overigens is AC/DC hierin niet uniek; de groepen KISS, Motorhead en Whitesnake hebben hun ook eigen wijnmerk.


Ik probeer mij een voorstelling te maken van de stijl van deze wijnen. Het zal vast niet lijken op een lieflijke Beaujolais of iets dergelijks....

Heavy Santé, Ed






Reacties

  1. Ik ben een vrouwelijke metalchick en een fervent wijndrinkster. Ik lust geen bier. Ik ben alleen maar blij met dit nieuws :). Rock on /m\
    Marije

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten