Doorgaan naar hoofdcontent

Kreatief met kurk


Een man die al jarenlang wijnkurken aan het sparen is, zegt dat hij een pak van kurk heeft gemaakt en zal dragen op een Nevada festival.

Al Fink heeft door de jaren heen ongeveer 2.000 wijnkurken uit de door hem, zijn vrouw en vrienden gedronken wijnflessen gespaard.

Het pak - genaamd "Corky Buchon" - zal getoond worden op het Burning Man Festival in Black Rock woestijn van Nevada. Dit festival begint op 29 augustus.

Fink zegt dat het hem ongeveer een week heeft gekost om het pak op te bouwen. Om de namen van de wijngaarden of Domaines te behouden zijn de kurken in verticale richting doorgesneden.

"Het is gewoon doorgezaagd met een decoupeerzaag," zei Fink. "Het vervelende gedeelte was het verlijmen. Dat was al een part-time baan! En zo’n lijmpistool is heet, ik heb aardig wat brandwonden!"

“Corky Buchon” zal niet zoveel gedragen worden, omdat het pak nogal stijf is.
"Ik ben gewoon vergeten om een pak te maken dat ook wat flexibeler is”, zei Fink. "Ik kan mijn hand niet verheffen boven de taille als ik het draagt. Dat is een probleem. Als ik iets wil drinken dan zal ik dat met een rietje moeten doen!"

Ja, het lijkt mij een beetje vreemd, maar wél kreatief! Zal ook wel een beetje ruiken?....

Proef smakelijkkk...
Chris

Reacties