Doorgaan naar hoofdcontent

Topchef lanceert wijn

Topchef Peter Goossens leent zijn naam, gezicht en handtekening aan vier verschillende wijnen voor een grootgrutter.

De twee witte wijnen, een rode en een rosé-wijn komen in de rekken te liggen van de grote Frans/Belgische grutter, Carrefour. Misschien dat de wijnen ook in andere supermarkten komt te liggen, maar dat is nog niet zeker.

De wijnen van topchef Peter Goossens zijn een eerste licentieproduct van de kookzender Njam! waarvan Goossens een van de initiatiefnemers is. De wijnen komen alle vier uit Italië, maar verder is er niets over bekend. Op de flessen komt verder weinig te staan. Er komen zeker geen jaartallen, herkomstbenamingen of druivensoorten op.

Eén witte wijn wordt omschreven als 'fris en droog' terwijl de andere witte wijn een omschrijving krijgt van 'vatgelagerd en fruitig' meekrijgt. Het bedrijf dat de wijnen verdeeld is ook verantwoordelijk zijn voor de kruidenlijn van de Belgische VTM-kok Piet Huysentruyt.

Wijnjournalist Alain Bloeykens proefde de wijnen voor  de Belgische krant 'Het Nieuwsblad' en was niet erg enthousiast. Hij omschrijft ze als passe-partoutwijnen, zonder nervositeit en karakter. 'Schoenmaker, blijf bij uw leest,' aldus nog Bloeykens.
De wijnen zijn ook niet echt goedkoop. Normaal kosten ze 6,85 euro, met een tijdelijke promotieprijs van 5,85 euro. Voor dat geld zijn er volgens Bloeykens betere wijnen te vinden in de warenhuisrekken.

Martin

Reacties