Doorgaan naar hoofdcontent

Volwassenen ontspannen liever met alcohol dan met kinderen

Uit Brits onderzoek blijkt dat 61% van de volwassenen 's avonds liever een extra glas wijn drinkt om de stress te verdrijven dan te spelen om tijd te spenderen met de kinderen. Dit komt uit een onderzoek gehouden onder Britse volwassenen.

Maar liefst 6 op de 10 Britten drinkt 's avonds alcohol om de werkstress van zich af te zetten. Vooral vrouwen nemen hun toevlucht tot alcohol en nuttigen daarbij zo'n 4 glazen per avond. De tweede meest geliefde manier om de stress te verdrijven, is door tijd te spenderen met de partner (26%). Pas daarna komen de kinderen aan bod.

Twee dagen geleden had ik een soortgelijk bericht geplaatst. Dit is weer een ander onderzoek en dat de kinderen zelfs op een derde plaats komen vind ik eigenlijk wel een beetje belachelijk. Wat de waarde is van dit soort onderzoeken is mij niet duidelijk.
Misschien dat iemand anders dat weet? Ik denk wel dat de percentages in Nederland anders liggen. In ieder geval hoop ik dat.

Martin

Reacties