Doorgaan naar hoofdcontent

Geproefd! Inycon Estate Grillo 2010


Dit is een IGT-wijn uit Sicilië. Hij is gemaakt van de grillo-druif. Ik had tijdens mijn vakantie in Italië ook een wijn gemaakt van deze druif geproefd en was hier zeer gecharmeerd van. Toen ik deze wijn met dit intrigerende etiket zag staan dacht ik: proberen, waarom niet? Misschien haal ik de vakantie-sfeer weer een beetje terug!

Een lichte strokleur (2,2). Wat gekunstelde neus, iets zoete zweem, niet fris, muf(2,0).
Zacht en rond op de tong, vlak, heel licht muskaatachtig en iets kruidig, Beetje zuur, de wijn is "snel weg" (4,0).
Dit is een nietszeggende wijn, simpel en plat (1,3). Totaal 9,5 punten.
Te koop bij Gall & Gall voor € 5,99 en dat is veel te duur voor deze teleurstellende wijn.

Geen Santé met deze wijn, Ed

Reacties