Doorgaan naar hoofdcontent

Nog meer klachten over de online wijnwinkel 1855.com

1855.com is weer eens in het nieuws en weer is het in negatieve zin. Het bedrijf kwam zijn verplichtingen niet na en doet dit nog steeds niet.

Het bedrijf heeft nog steeds leveringsproblemen en ze schijnen hier niet uit te kunnen komen. De WijnGekken hebben hier ook klachten van ontvangen.
Het bedrijf 1855.com heeft niet alleen leveringsproblemen maar ook beantwoorden ze de mail en de telefoon niet. Als ze een eventuele mail wel beantwoorden, wat zeer incidenteel is, reageren ze hier negatief op. De klachten lopen al zo'n twee jaar en het stopt maar niet.

Intussen gaat 1855.com gewoon verder met het verkopen van wijn, maar of je die wijn ooit thuisgestuurd krijgt is een groot raadsel. De WijnGekken hebben over dit bedrijf intussen al drie artikelen geschreven en het was allemaal kommer en kwel.

Ondertussen hebben wij ook andere lezers gevraagd of zij nog wijnen tegoed hadden van 1855.com en wij hebben al een paar reacties ontvangen.
De WijnGekken hebben 1855.com ook gevraagd om commentaar maar men houdt vol dat ze geen leveringsproblemen hebben! Aangezien wij hieraan twijfelden gingen verder op onderzoek uit.


Tijdens dit onderzoek kwamen we terecht bij het European Consumer Centre oftwel Het Europese Consumenten Centra (ECC).

Het Europese Consumenten Centra informeert consumenten over aankopen in de Europese Unie en helpt hen bij hun grensoverschrijdende geschillen. Dus wanneer de consument en de handelaar zich in verschillende lidstaten van de EU bevinden en er ontstaan geschillen dan komt het ECC in actie.
Het centrum wordt gesubsidieerd door de Europese Commissie en de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie.


Het ECC België maakt deel uit van een Europees netwerk van 29 centra in de 27 Europese lidstaten + Noorwegen en IJsland.

Het Europese netwerk van Centra voor de Consument (ECC-net) is opgericht door de Europese Commissie met als doel:

* de Europese consument vertrouwen te schenken in de Europese markt door hem te informeren en raad te geven
* de Europese consument te begeleiden bij grensoverschrijdende geschillen
de Europese consument in contact te brengen met instanties voor alternatieve geschillenoplossing (ombudsman, geschillencommissie, enz.).

Het ECC zit dus door heel Europa en ook de Franse tak van de ECC heeft al een aantal klachten gehad over 1855.com. Er zijn al verscheidene rechtszaken aangespannen en intussen is er zeker al een gewonnen.


Heb je ook klachten over 1855.com dan kan je terecht bij:

http://www.eccbelgie.be (voor België)
http://www.eccnl.eu/ (voor Nederland)

Laat je klacht niet verloren gaan en en help mee dit probleem te stoppen.

Martin

Reacties

  1. Had een paar jaar terug ook wat Sauternes 2003 in primeur besteld via 1855. Heel veel mails gestuurd omtrent uitblijven van levering. Steeds excuses, troostfles Pichon Comtesse 2003 gekregen, en uiteindelijk levering gekregen na ultieme drieging dat ik er een advocaat ging opzetten en consumentenorganisaties zou aanschrijven. Nadien nog een keer kleine bestelling gedaan en geen problemen ondervonden. Na slechte commentaren en klachten in pers en indicaties van financiële problemen evenwel nooit meer besteld. Too bad, but better safe than sorry!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten